Monday, April 23, 2012

Deep Freezer untuk EBM saya

Alhamdulillah Ya Allah kerana mengurniakan kelebihan rezeki untuk Afiq dan dikongsikan dengan keluarganya. Memang aku ada simpan cita-cita nak beli deep freezer. Tapi masa tu belum kesampaian. La ni, stok susu untuk Afiq masa aku dah kerja nanti melimpah ruah. Alhamdulillah. Buat masa ni aku dah kumpul hampir 250 pek EBM yg setiap satunya lebih kurang 2-3 oz (sebagai yang disaran oleh Cik Sue). Dah pinjam freezer mak tapi tak muat. Guna pula bhgn freezer sendiri. Kelmarin dah perasan tak muat juga. Sedangkan aku masih ada 2 minggu lagi untuk simpan stok. Memang tak muat. Bila aku suarakan pada Mr Hubby nak beli deep freezer, dengan selamba je dia kata, “Beli la”…. Waaa… rasa nak joget bagai sebab dia tak banyak tanya.
Aku beli hari Ahad di Harvey Norman. Sukanya beli barangan elektrik di situ sebab dia ada extended warranty. So kalau barang rossak dalam tempoh tu, tak perlu susah-susah hantar ke manufacturer sebab HN akan tolong ambil dan hantar untuk servis. Deep Freezer yang aku beli ni harganya RM779 jenis menegak (upright). Suka jenis ni sebab tak perlu keluarkan segala barang sebab dia sudah tersedia tersusun. Campur dengan extended warranty another two years, harga freezer jenama Mistral ni ialah RM884 (jangan salah faham lak ek bila aku letak harga kat sini. aku bukan nak menunjuk rezeki terlebih ni. Cuma untuk panduan kawan-kawan yang rasa-rasa nak beli deep freezer ni later on).
La ni tengah countdown nak on the freezer and shift all my EBM to a new home. Hahaha… Lalala… Ok. nak pergi masak second pavlova and bakar lamb chop for dinner.





Freezer terpaksa letak kat bilik belakang sebelah dapur sebab dapur is fully occupied. Huhuhu...


1 comment:

Unknown said...

Salam. Kalau nk letgo bgtau ye

ummuwardah2512@gmail.com